Filmen #HortenLove

- kjærligheten til egen by

Filmen er et samarbeidsprosjekt mellom Horten kommune og næringslivet med sikte på å fremme Horten som et attraktivt sted å leve og jobbe. Sammen med vår dyktige samarbeidspartner, Hocus Focus AS, ble Lighthouse invitert til å produsere en film som skulle fungere som et fremsnakkingsverktøy for Hortensfolk.

Manus er skrevet av Petter Bryde og voice-over ble utført av skuespiller Nicolai Cleve Broch.

 

Eksepsjonell mottakelse

Mottakelsen var eksepsjonell med mer enn 40 000 visninger og 1200 delinger de første 24 timene etter lansering.I løpet av de første tre månedene etter lansering hadde filmen over 100.000 visninger.

 

Lighthouse har vært involvert i hele prosessen, fra idéutvikling til ferdig resultat. Vi utviklet også markedsføringsmateriell i forbindelse med premieren på Horten kino, som nettside, rollups og invitasjoner, i tillegg til å arrangere en Insta foto-konkurranse: #hortenlove, for kommunens befolkning.

 

 

PRODUSENT // Lighthouse

  • Produsent: Silje Bekkevold
  • Designer, brandmark: Bendik S. Hansen
  • Art Director, brandmark: Silje Bekkevold
  • Fotografer (innklippsfoto): Elmer Laahne og Odd H. Bekkevold

PRODUSENT // Hocus Focus

  • Produsent: Lene Cathrine Albertsen
  • Regi: Lene Cathrine Albertsen
  • Fotografer: Ole-Arild Svendsen, Haavard Albertsen, Ove Kenneth Nilsen og Henrik Berge
  • Innklippsfoto: Simon Hawken
  • Drone-foto: Geir Wikse
  • Klipp: Ove Kenneth Nilsen
  • Colourgrading og vfx: Haavard Albertsen
  • Musikk og lyddesign: Preben Grieg-Halvorsen

Manus og Voice

  • Manus: Petter Bryde
  • Voice-over: Nicolai Cleve Broch